OVHcloud Community

Welcome to your community space. Ask questions, search for information, post content, and interact with other OVHcloud Community members.

Attention arnaque ovh

ARNAQUE OVH ILLÉGALE !

J’ai reçu un courrier de mise en demeure pour factures impayées d’un montant total avoisinant les 1000€. En effet, j’ai viré un nom de domaine d’OVH chez Infomaniak en juin 2021 (voir capture d’écran) et OVH à réclamé le renouvellement 1 ou 2 voir 3 fois par jour à partir de juin (voir capture). Méthode tout à fait illégale et totalement inacceptable de la part d’un registrar made in France.
Faites attention à ce genre de pratique, des personnes m’ont contacté pour me confirmer que je ne suis pas le seul à subir ce genre de menace. Je prie OVH d’arrêter ce genre de méthode douteuse avant que nous entamions une procédure judicaire à votre encontre.

ILLEGAL OVH SCAM!

I received a letter of formal notice for unpaid invoices for a total amount of around 1000€. In fact, I transferred a domain name from OVH to Infomaniak in June 2021 (see screenshot) and OVH demanded the renewal 1 or 2 or even 3 times a day from June (see screenshot). This method is completely illegal and totally unacceptable from a registrar made in France.
Be careful with this kind of practice, people have contacted me to confirm that I am not the only one to suffer this kind of threat. I ask OVH to stop this kind of dubious method before we start legal proceedings against you.