OVH Community

Welcome to your community space. Ask questions, search for information, post content, and interact with other OVH Community members.

Kimsufi vMWare ESXI 6.5 ipv4 & V6 installation

Bonjour,

Je tente de faire une configuration ipv4 avec v6 sur mon vmware esxi, j’ai un problème j’ai ajouté l’ipv6 dans management network (dans vmk0), maintenant quand je vais dans la pile tcp/ip pour etablir la passerelle ipv6 : 2001:41d0:8:59ff:ff:ff:ff:ff (l’erreur suivante s’affiche : “Indiquez un nom de domaine valide. Sa longueur doit être inférieure ou égale à 62”

Autre détails quand j’ai voulu sur vmk0 mon ipv6 disponible sur le panel kimsufi il me replace par défaut toujours celle-ci “fe80::225:90ff:fe76:d9d4” du coup j’en ai deux et pas moyen de me débarasser de celle affiché et incrusté par défaut…

Merci d’avance,
Yoann.M

——————————————————
Hello,

I’m trying to do an ipv4 configuration with v6 on my vmware esxi, I have a problem I added the ipv6 in management network (in vmk0), now when I go in the tcp/ip stack to establish the ipv6 gateway: 2001:41d0:8:59ff:ff:ff:ff (the following error is displayed: “Please specify a valid domain name. Its length must be less than or equal to 62”.

Other details when I wanted on vmk0 my ipv6 available on the kimsufi panel it always replaces me by default this one “fe80::225:90ff:fe76:d9d4” so I have two of them and no way to get rid of the one displayed and inlayed by default…

Thanks in advance,
Yoann.M